Vekstselskapet som går for wow-faktoren
For fire år siden var Optio Incentives en liten startup i Statnetts gamle lokaler på Montebello. Selskapet utvikler programvare som gjør det enklere å organisere insentivordninger og ansatteierskap, og har på rekordtid fått en kundeliste med over hundre selskaper – deriblant Orkla, Storebrand, Sats, Kahoot og Autostore.
I august inntar de 15. etasje i Parallell, og de ansatte gleder seg stort.
– Det var stor begeistring da vi fortalte kollegene om valget. Siden vi bestemte oss for Parallell ved juletider, har faktisk to ansatte allerede kjøpt seg leilighet her på Løren, og flere er på visning, forteller Christoffer Herheim.
Han leder selskapet som har doblet omsetningen hvert år de tre siste årene, og som nå har omlag 40 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Polen.
– Vi har hatt en fantastisk vekst, takket være dyktige mennesker – som er vår aller viktigste ressurs. Derfor betyr det mye for oss å ha et arbeidssted som gjør det ekstra gøy å være på kontoret. Det får vi nå.
Vi er fremtidsrettet og kule, uten å være jålebukker. Vi gjør smarte valg, og da passet Parallell perfekt.
– Christoffer Herheim
– Hva fikk dere til å velge Parallell?
– Fram til nå har vi vært en startup i enkle lokaler, men vi er nå inne i en ny fase der vi må ta et mer bevisst valg på hvem vi vil være og hva vi står for. Disse verdiene vil vi også avspeile i våre egne lokaler.
– Hva vil dere at Optio Incentives-kontorene skal formidle?
– Dette skal bli et godt sted å være. Et sted som gir både oss og gjestene våre en skikkelig wow-faktor – samtidig som vi er edruelige typer. Vi er ikke Tjuvholmen eller Aker Brygge. Vi er fremtidsrettet og kule, uten å være jålebukker. Vi gjør smarte valg, og da passet Parallell perfekt, fastslår Herheim.
Optio Incentives lever av å forenkle hverdagen for selskaper som har insentivprogrammer for sine ansatte – i form av medeierskap, opsjonsavtaler eller andre verdier. Selskapet setter opp programmer som gjør dette langt mer oversiktlig både for ledelsen og de ansatte, og som hjelper alle å se hva slags verdier de faktisk sitter på.
– Hva var det med Parallell og Løren som klaffet så bra med Optio Incentives-identiteten?
– Vi er et selskap som utvikler seg raskt, akkurat som Løren og Økern. Dette er steder hvor det kommer til å skje mye framover, men vi har allerede mange gode tilbud i nærområdet her. Vi kunne sikkert fått noe helt ok på Skøyen, for eksempel, men her får vi en splitter ny toppetasje der vi selv kan bestemme hvordan lokalet skal se ut. Dette er et stort pluss for oss. Vi tenker alltid langsiktig, også i valget av lokaler – og nå jobber vi sammen med interiørarkitektene hos Krohnark om utformingen. De er Skanskas partnere i prosjektet, og resultatet blir svært bra!